EllAnnArt - Jak zrobić końcówkę naszyjnika z nici lnianej? / How to make the end of necklace with linen thread?

Instrukcja autorstwa EllAnnArt  

Zastanawiasz się może, jak zrobić naszyjnik? Pokażę Ci fragment pracy, koncentrując się na jego zakończeniu za pomocą nici lnianej. 





Jak zrobić końcówkę naszyjnika z nici lnianej?  /  How to make the end of necklace with linen thread?

Zastanawiałam się kiedyś, jak to zrobić, a nie znalazłam w sieci żadnej gotowej instrukcji tego typu. Stworzyłam więc własną :) Instrukcja ta była już publikowana przeze mnie kilka lat temu w sieci (kwiecień 2010).

Poniżej załączam zdjęcia dwóch naszyjników, które zakończyłam właśnie w ten sposób:)))) Nazwałam je Róg obfitości I i II:))) Naszyjnik to pomysł na piękny prezent- nowe właścicielki były zachwycone:)))

Więcej naszyjników zrobionych tą techniką znajdziesz tu: https://elaprucnaltumasz.blogspot.com/2013/03/ellannart-naszyjniki-z-korali-i-nici.html

Instrukcja opisująca wykonanie "serca naszyjnika" znajduje się na tej stronie: https://elaprucnaltumasz.blogspot.com/2013/03/jak-zrobic-naszyjnik-z-korali-i-nici.html


Tak wygląda "końcówka" / tył naszyjnika.




Teraz instrukcja.

Potrzebuję: Nić lnianą i kółeczko srebrne- będą służyć jako podstawa "końcówki". W tym przypadku koncentruję się na końcówce, stąd brak opisu tworzenia samego naszyjnika. Tu zakładamy, że ukryty z przodu naszyjnik- jest już gotowy;) 





Poniżej na zdjęciu, to tylko "próbka" naszyjnika, stworzona na potrzeby prezentacji wykończenia. Jak widzisz, łączę końcówki nici lnianych i przewlekam przez srebrne kółko. Kółko powinno być dostosowane wielkością, do grubości (ilości) końcówek lnianych- to Ty decydujesz, ile z nich zostanie wykorzystanych w naszyjniku.  W zależności od długości naszyjnika, łamię nici w połowie i łączę.







Teraz biorę nową nić, ze szpuli. Przewlekam przez kółko,  dołączając ją tym samym do reszty, operuję częścią nici, która znajduje się szpuli.




... i teraz....formuję "lasso". Tak nazwalam ten supeł ;) Robię "supełek" i ściągam go tuż poniżej srebrnego kółeczka i mam teraz zespojoną całość, którą następnie będę okręcać. Mam nadzieję, że zdjęcie jest jednoznaczne, bo czasem "najprostsze" opisy, wydają się być bardzo skomplikowane ;)




  
To "supeł"-od którego zaczynam stopniowo okręcać całość.



  
Od początku (tuż przy kółeczku... stopniowo ... kierując się do części naszyjnika z koralikami- w miejscu kończenia się koralików- zatrzymuję się i wracam do kółeczka ..... ;))))  Poniżej  okręcona końcówka...kręcę dalej....i kręcę ;) 

Ale....mam "ważną" uwagę, zanim się zbyt mocno "zakręcimy" ;))) !!!! Musimy zabezpieczyć się przez "rozkręceniem się" nici;)



Tym ratunkiem...znowu jest "lasso" ;) Zaczynam je ponownie formować, okręcam nim co jakiś czas okręcaną końcówkę naszyjnika. Oj...nieźle "kręcę" w tym opisie;)))))







 .....kręcę i tworzę lasso-zaciągam  i supłam...kręcę tworzę lasso i supłam..........i.....




W skrócie mogę podsumować powyższe zdjęcia opisem: 
 
...okręcam połączone końcówki nici jedną nicią i co jakiś czas robię coś w rodzaju supła...bez supłania... Wyobraźcie sobie "lasso"...w ten sposób łapię nić okręcającą i tym "lassem" ściągam otaczane nici...i dalej kręcę,  i znowu..."lasso"....a końcówkę nitki "wciągam" do środka szydełkiem.





Staraj się wyrównać "natężenie" / grubość nici w danym miejscu, by było równo, symetrycznie i estetycznie;)))) Do kółeczka przyczepiasz dowolne zapięcie :)

Przypominam, że naszym celem jest taka końcówka:


 ;)))))



Pozdrawiam Was bardzo serdecznie:))) Mam nadzieję, że opis się przyda i ułatwi Wam realizację Waszych pomysłów artystycznych :))) 


Ps. Zapraszam do komentarzy, uwag, podpowiedzi:)))) 

EllAnnArt